Методические указания Волгоград 2011 ббк 81. 2 Англ




Скачать 170.69 Kb.
Дата 27.09.2016
Размер 170.69 Kb.


МИНОБРНАУКИ РОССИИ

Федеральное ГОСУДАРСТВЕННОЕ бюджетное ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ

УЧРЕЖДЕНИЕ ВЫСШЕГО ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

«ВОЛГОГРАДСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ТЕХНИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ»



КАМЫШИНСКИЙ ТЕХНОЛОГИЧЕСКИЙ ИНСТИТУТ (ФИЛИАЛ)

Федерального ГОСУДАРСТВЕННОго бюджетного ОБРАЗОВАТЕЛЬНОго

учреждения высшего ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ

«ВОЛГОГРАДСКИЙ ГОСУДАРСТВЕННЫЙ ТЕХНИЧЕСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ»

Кафедра «Иностранные языки»

выполнение контрольных работ

по английскому языку
Методические указания


Волгоград

2011


ББК 81.2 Англ

В 92
выполнение контрольных работ по английскому языку: методические указания / Сост. Т. В. Сорокина. – Волгоград: ИУНЛ ВолгГТУ, 2011. – 19 с.


Содержат инструкции по выполнению семестровых контрольных работ, а также материал самих контрольных работ.

Предназначены студентам очно-заочного отделения, обучающимся по специальностям «Бухгалтерский учет, анализ и аудит» и «Финансовый менеджмент».


Рецензент к. ф. н. И. В. Алещанова
Печатается по решению редакционно-издательского совета

Волгоградского государственного технического университета


Составитель: Татьяна Владимировна Сорокина


выполнение контрольных работ по английскому языку
Методические указания
Под редакцией автора

Темплан 2011 г., поз. № 25К.

Подписано в печать 18. 07. 2011 г. Формат 60×84 1/16.

Бумага листовая. Печать офсетная.

Усл. печ. л. 1,16. Уч.-изд. л. 1,22.

Тираж 30 экз. Заказ №


Волгоградский государственный технический университет

400131, г. Волгоград, пр. Ленина, 28, корп. 1.

Отпечатано в КТИ

403874, г. Камышин, ул. Ленина, 5, каб. 4.5

 Волгоградский

государственный



технический

университет, 2011



ПРЕДИСЛОВИЕ
Основной целью обучения английскому языку студентов очно-заочного отделения в техническом вузе является овладение ими базовыми умениями и навыками для самостоятельной работы с иноязычными источниками по извлечению полезной информации по специальности вуза.

Перевод (устный, письменный) используются: а) как средство обучения; б) для контроля понимания прочитанного; в) в качестве возможного способа передачи полученной при чтении информации.

В процессе достижения цели обучения решаются воспитательные и общеобразовательные задачи, способствующие повышению общеобразовательного и культурного уровня студентов.

Студенты очно-заочного отделения, в рамках программы по иностранному языку, при меньшем количестве аудиторных занятий, обязаны освоить тот же объем знаний по предмету, что и студенты очного отделения. Чтобы компенсировать ограниченное количество аудиторных занятий и учесть разный уровень базовой подготовки студентов, программа подразумевает пошаговое ( от простого к сложному) овладение грамматическим и лексическим материалом, необходимым для чтения иноязычной литературы по профилю вуза. Таким образом, студенты, не обладающие достаточными навыками по английскому языку, имеют возможность постепенно освоить все разделы программы. Студенты, имеющие определенный уровень подготовки по иностранному языку, совершенствуют его.

Предоставленное методическое пособие может быть использовано, как преподавателями, так и студентами, при проведении контрольных занятий по проверке уровня знаний по английскому языку.
Составитель

Контрольная работа 1

(1 курс, 1 семестр)


Для правильного выполнения данного контрольного за­дания необходимо повторить следующие разделы курса анг­лийского языка:

  1. Времена группы Indefinite действительного залога. Спряжение глаголов to be и to have.

  2. Простое распространенное предложение: прямой по­рядок слов, обратный порядок слов вопросительного пред­ложения.

  3. Времена группы Continuous.

  4. The Passive Voice.

  5. Времена группы Perfect.


Вариант 1
I. Перепишите данные ниже предложения, вставляя глагол в скобках в нужную временную форму группы Indefinite. Переведите письменно предложения на русский язык.

e.g. I (plant) some roses two days ago.- I planted some roses two days ago. Два дня назад я посадил несколько роз. (Past Indefinite)

  1. Yesterday he (speak) on the latest developments in Asia.

  2. When he (come) to work he (study) documents (speak) with the people who (ask) for help and ( discuss) the order of the day with his manager.

  3. The new prices (take) effect from the next September.

  4. If the producers (ask) the government for help, most probably they (get) it.

  5. The way in which the market economy (allocate) products and resources can be shown in a certain figure.


II. Перепишите следующие предложения, вставляя глагол в скобках в одном из времен группы Indefinite Active или Passive. Переведите письменно предложения на русский язык.

e.g. A light passenger plane ( crash) in Surrey.–A light passenger plane crashed in Surrey( Past Indefinite Active) - Легкий пассажирский самолет разбился в Сарри.

e.g. Now the book (can publish).- Now the book can be published.(Present Indefinite Passive) – Теперь книга может быть опубликована.



  1. About half the steel products (account for) by imports from Brazil,

  1. The term clusters (give) to geographical areas in which a large number of companies working in the same industry (concentrate)

  2. The publisher (offer) the list of works on various subjects

  3. This system (cover) the management, use and control of various resources.

5.Depression usually( accompany) by low output and unemployment.

III. Перепишите следующие предложения, поставьте глагол в скобках в нужную форму группы Continuous и письменно переведите их на русский язык.

e.g. This time yesterday I (lie) on the beach. –This time yesterday I was lying on the beach ( Past Continuous).- Вчера в это время я лежал на пляже.

  1. The US recording industry now (struggle) to combat declining music sales.

  2. The two markets mutually ( accommodate) and the political market grew from a decay of the state’s self-monitoring capacity.

  3. I (see) you one of these days, I expect.

  4. Who (sit) in my chair?

  5. We (stay in) this evening.


IV.Перепишите предложения, преобразуя глагол в скобках в Present Perfect , Past Indefinite или Past Continuous. Переведите их на русский язык.

e.g. He (break) his leg while he (play) football. –He broke his leg while he was playing football. ( Past Indefinite; Past Continuous) -Он сломал ногу, когда играл в футбол.

  1. This is the first time I (see) this film.

  2. London (change) a lot since we first (come) to live there.

  3. I hear Joe ( get) married last summer.

  4. They just ( discover) a new fuel- it’s half the price of petrol and much cleaner.

  5. You (hear ) the storm last night?


V. Переведите письменно текст на русский язык Задайте 5 вопросов разного типа по содержанию текста.

What is economics?

Economics is often said to deal with the earning, distribution, and use of all kinds of wealth. Wealth is made up of goods and services. Goods are actual things people use. Goods can be seen and felt by those who use them. The two kinds of goods are economic goods and free goods. Economic goods are those things people will pay to receive. Bicycles, bread, radios, and jeans are examples of economic goods. Can you name other economic goods?

Free goods are things that can usually be had without cast. Air, sunshine, and in some cases water are examples of free goods. An item can be both a free good and an economic good. The water people drink from a clean stream or brook is a free good. The water that many people drink from the tap in their homes has to be paid for and is an economic good. Air might be thought of free. Yet in some areas it costs millions of dollars to keep the air clean.

Вариант 2

I. Перепишите данные ниже предложения, вставляя глагол в

скобках в нужную временную форму группы Indefinite. Переведите письменно предложения на русский язык.

e.g. I (plant) some roses two days ago.- I planted some roses two days ago. Два дня назад я посадил несколько роз. (Past Indefinite)


  1. As to Britain today it (have) a mixed economy.

  2. They (turn) to the government authorities if they (not ensure) an adequate level of income.

  3. We (spend) a few hours at the company not long ago. We (hear) a lot of interesting things.

  4. Our own costs (continue) to rise with this general trend next year.

  5. As a rule his decision (vary) from one period to another.


II. Перепишите следующие предложения, вставляя глагол в скобках в одном из времен группы Indefinite Active или Passive. Переведите письменно предложения на русский язык.

e.g. A light passenger plane ( crash) in Surrey.–A light passenger plane crashed in Surrey( Past Indefinite Active) - Легкий пассажирский самолет разбился в Сарри.

e.g. Now the book (can publish).- Now the book can be published.(Present Indefinite Passive) – Теперь книга может быть опубликована.


  1. His illness (account for) his absence.

  2. Ration coupons (scrap) some time ago.

  3. Clusters (favour) by politicians and economic planners who (see) opportunities for overall prosperity.

  4. Most consumers ( not prepare) to buy these goods.

  5. The business cycle (alternate) between depression and boom.


III. Перепишите следующие предложения, поставьте глагол в скобках в нужную форму группы Continuous и письменно переведите их на русский язык.

e.g. This time yesterday I (lie) on the beach. –This time yesterday I was lying on the beach ( Past Continuous).- Вчера в это время я лежал на пляже.

  1. The people across Asia currently (enjoy) a widespread boom.

  1. Russia’s oil output(boom) for the fourth consecutive year and Moscow needed to build new export routes.

  2. Professor Asher (give) another lecture at the same time next week.

  3. Good luck with the exam. We (think) of you.

5. I (wonder) if I might use your phone.
IV.Перепишите предложения, преобразуя глагол в скобках в Present Perfect , Past Indefinite или Past Continuous. Переведите их на русский язык.

e.g. He (break) his leg while he (play) football. –He broke his leg while he was playing football. (Past Indefinite; Past Continuous) -Он сломал ногу, когда играл в футбол.

1. This is the only time this week I (feel) happy

2. Halfway to the office Paul (turn) round and (go) back home to take the documents left there.

3. I (spend) a lot of time travelling since I (get) this job.

4. When I (get) home everybody (watch) TV.

5. You (finish) with the bathroom yet?


V. Переведите письменно текст на русский язык. Задайте 5 вопросов разного типа по содержанию текста.

Production of goods and production of services .

The production or making of goods involves many economic decisions. Producers have to decide how to raise the money needed for their businesses. They must also consider methods and costs of production. In addition, they have to decide how to bring their products to the buyers, or the sales market. Workers who produce goods also have to make many decisions. These decisions deal with jobs, pay, and work conditions. Job benefits and work safety can be important as the money paid to workers.

Services play an important part in everyone’s daily lives. Today more people work in service industries that in the production of actual goods. Sales policies and training of workers are directly related to the production of goods.
Контрольная работа 2

(1 курс, 2 семестр)


Для правильного выполнения данного контрольного за­дания необходимо усвоить следующие разделы курса анг­лийского языка:

1.Простые неличные формы глагола Participle I, Participle II и Infinitive, их функции в предложении и способы перевода.

2. Модальные глаголы can, may, must и их эквиваленты. To be able, to be allowed, to have to, to be to, а также глагол need.

3. Местоимения many-much, few – a few, little-a little.

4. Артикли.

Вариант 1
I. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них Participle I, Participle II.

Установите функции каждого из них, т. е. укажите, является ли оно определением, обстоя­тельством или частью глагола сказуемого; предложения переведите на русский язык.

e.g. The new prices will take effect from 1 October, and revised (Participle II - определение) price lists are now being prepared. ( Participle I; Participle II- часть сказуемого) – Новые цены начнут действовать с 1 октября, и сейчас готовятся новые прайс-листы.


  1. Its market share was 42.8 per cent excluding mini-vehicles.

  2. The company cut inventories to reduce the need for discounted sales.

  3. The strong performance was attributed to the company’s cost-cutting programme and other factors.

  4. Sales increased by 15% compared with estimates for the same period last year..

  5. Adopting a broad definition of culture, the work explores the economic dimensions of culture.


II. Перепишите следующие предложения. Подчеркните Infinitive и установите его функцию т. е. укажите, является ли он определением, обстоя­тельством или подлежащим; предложения переведите на русский язык.

e.g. They bought a few components to produce ( обстоятельство ) the world’s first computer.- Они купили несколько комплектующих деталей, чтобы создать первый в мире компьютер.

1. It would be an extremely complicated process to change the conditions.

2. Many entities are now starting to play an important role in raising trade financing to support their own large projects.

3. Now Agrofert wants to complete the transaction in concert with the German refinery group.

4. Profit-sharing workers are better motivated than wage earners to improve productivity within their companies.

5. This French economist used mathematics to explore the relationship between the sale price of products and their costs.



III. Перепишите следующие предложения, вставьте вместо пропуска модальный глагол или его эквивалент; предложения переведите на русский язык.

e.g. To economize on the electricity they will_____ reduce the working hours.- To economize on the electricity they will have to reduce the working hours. – Чтобы экономить электричество, им придется сократить рабочее время.

  1. As our meeting ______ be held at 3 p. m. we _____ finish our work earlier than usual.

  2. You _______ go to the library; I shall bring all the neces­sary books for you.

  3. He is very busy today, as he _____ complete his work.

  4. The building of Children's Theatre ______ be completed in two years.

  5. All citizens ________observe the laws.

  6. Will they _______ to pass examinations ahead of time?

IV. Перепишите следующие предложения, вставьте вместо пропусков местоимения many-much, few-a few, little-a little или нужный артикль; переведите предложения на русский язык.

e.g. There are ___firms competing for these contracts.-There are a few firms competing for these contracts.- Существует несколько фирм, конкурирующих за заключение этих контрактов.

  1. His ideas are very difficult, and _______ people understand them.

  2. Give the roses _______ water every day. They don’t need very _______water.

  3. Men of ______words are ____ best men. (W. Shakespeare)

  4. A ________ learning is ____ dangerous thing.( Alexander Pope)

  5. There are not ____opera houses in London, but ­­­­­­____ lot of theatres and___ plenty of cinemas.



V. Прочтите и переведите на русский язык весь текст. Задайте 5 вопросов разного типа по содержанию текста

Putting Your Money to Work.
A better way to keep your money secure and productive is to invest it. An investment is anything you spend money on with the intention of making more money. Investments take many forms, from real estate and rare book collections to buying stocks and bonds.

In order to choose the best investment for you have to evaluate your personal investment goals. Some investors, armed with loads of cash and confidence, are eager to take risks in hopes of realizing big gains. Some seek a way to shelter their savings from being eroded by inflation. And others want their money to earn a steady income. But all investors seek ways to make their capital as profitable as possible.

It is important to note that the many rules and regulations governing market activity do not mean that any investment is risk-free. But with accurate information and the help of a securities industry professional, your chances of making your money grow are as good as anything.
Вариант 2
I. Перепишите следующие предложения, подчеркните в каждом из них Participle I, Participle II.

Установите функции каждого из них, т. е. укажите, является ли оно определением, обстоя­тельством или частью глагола сказуемого; предложения переведите на русский язык.

e.g. The new prices will take effect from 1 October, and revised (Participle II - определение) price lists are now being prepared. ( Participle I; Participle II- часть сказуемого) – Новые цены начнут действовать с 1 октября, и сейчас готовятся новые прайс-листы.

1. The company’s declining popularity is one of the main challenges.

2. There is a corresponding quantity of twenty-five thousand cars demanded.

3. In an increasingly globalised world, economic imperatives can be seen as a most powerful force shaping human behavior.

4. The authorities regulate the prices charged by monopolistic suppliers.

5. The company made a few contracts when visiting this African country.



II. Перепишите следующие предложения. Подчеркните Infinitive и установите его функцию т. е. укажите, является ли он определением, обстоя­тельством или подлежащим; предложения переведите на русский язык.

e.g. They bought a few components to produce ( обстоятельство ) the world’s first computer.- Они купили несколько комплектующих деталей, чтобы создать первый в мире компьютер.

  1. Lack of transparency and information jeopardizes potential for corporate to raise finance in their own name.

  2. This company failed to supply requested documentation.

  3. Andrej Babis said he was unwilling to complete the deal under the current conditions.

  4. Typically an investor would want to hold a number of different financial securities to spread his risk.

  5. This is the machine to be installed in the streets, as well as in restaurants and cafes.

III. Перепишите следующие предложения, вставьте вместо пропуска модальный глагол или его эквивалент; предложения переведите на русский язык

e.g. To economize on the electricity they will_____ reduce the working hours.- To economize on the electricity they will have to reduce the working hours. – Чтобы экономить электричество, им придется сократить рабочее время.

1. I have left my textbook at home. _____ I have yours?



  1. He will not ________ finish his work in time.

  1. Does the dean receive students today? No, he doesn't. He _____ receive students on Monday.

  2. Yesterday my friend _____ return home to take his notes for the seminar.

  1. You ____ come here so early. The office opens at 8 o’clock.


IV. Перепишите следующие предложения, вставьте вместо пропусков местоимения many-much, few-a few, little-a little или нужный артикль; переведите предложения на русский язык.

e.g. There are ___firms competing for these contracts.-There are a few firms competing for these contracts.- Существует несколько фирм, конкурирующих за заключение этих контрактов.

1. His ideas are very difficult, but ______people understand them.

2. _____Cactuses need _______water as they grow in _____deserts.

3. There is ______ friendship in _______ world, and least of all between____ equals.(Francis Bacon)

4. ______people can be happy unless they hate some other person, nation or creed. (Bertrand Russell)

5. I don’t have ______trouble speaking English, but I have_____ lots of difficulty writing.


V. Прочтите и переведите на русский язык весь текст. Задайте 5 вопросов разного типа по содержанию текста.

Guidelines for Investors

Most people consider investing a smart thing to do, but people invest for many different reasons. Some want to put something aside for their retirement. Others may want to save for a specific reason, such as to fund a college education for their children or to purchase a home. Some people use investing as a means to generate income. Also, investments vary greatly in risk. High-risk investments – such as buying the stock of small, lesser – known companies or low – rated bonds – usually pay a more attractive return or yield safer investments, such as blue-chip stocks and high-grade bonds. However, here’s one thing to keep in mind: high-risk ventures mean a greater likelihood you may lose your entire amount invested. But regardless of varying objectives and degree of risk, all investments have one purpose: appreciation, or to use money to make money.


Контрольная работа З

(2 курс, 3семестр)


Для того, чтобы правильно выполнить задание 3, необ­ходимо усвоить следующие разделы курса английского языка:

1. Особенности использование оборота be going to… и времени Future Indefinite.

2. Неопределенные местоимения some и any и их производные

3. Закон согласования времен. Косвенная речь.

4. Сложное дополнение
Вариант 1
I. Перепишите следующие предложения, вставляя вместо пробела необходимую форму оборота be going to…или глагол will; переведите предложения на русский язык.

e.g. He hopes his business ______at least double very soon. He hopes his business will at least double very soon.- Он надеется, что его бизнес скоро, по крайней мере, удвоится.


  1. Here’s the builder’s estimate. It…cost $7,000 to repair the roof.

  2. The Bill … be introduced by the majority of the House of Commons.

  3. Alice…have a baby.

  4. I…play tennis with Stan on Sunday.

  5. Don’t tell her. She…tell everybody else.


П. Перепишите следующие предложения, вставляя вместо пробела местоимения some-any или их производные; переведите предложения на русский язык.

e.g. There are ___other ways of supporting producers. There are some other ways of supporting producers.- Существуют некоторые другие способы поддержки производителей.

  1. Have you got …time free on Wednesday afternoon?

  2. There’s …strange about the way Pete’s acting today.

  3. Nobody can find out …about when the exams will be.

  1. Do you know if …of the Morrises are coming on Sunday?

  2. We’ve got there without … difficulty.


Ш. Перепишите следующие предложения, вставляя глагол в скобках в нужную видо-временную форму, учитывая « Закон согласования времен»; переведите предложения на русский язык.

e.g. The German cosmetics and fragrances company said the exchange rate

losses ( worsen) the financial result.- The German cosmetics and fragrances company said the exchange rate losses had worsened the financial result.-Немецкая парфюмерно-косметическая компания заявила, что убытки, связанные с обменным курсом валюты привели к худшему финансовому результату.

  1. The man told me that he (graduate) from the University in four years.

  2. He said that it (be) difficult to deal with off-shore companies.

3. The teacher thought the students of the group (can) understand a new text.

4. The early people were certain that the gods (live) in the sky.

5. I bet George $5 yesterday that he( not pass) his exam.

IV. Перепишите следующие предложения, преобразуя глагол в сложном дополнении в нужную форму; переведите предложения на русский язык.

e.g. They expected business ( accelerate) in the second half of the year. - They expected business to accelerate in the second half of the year.- Они ожидали, что бизнес наберет темпы во втором полугодии.


  1. I saw her (pick up) the parcel, (open) it and (take) out a book.

  2. I can feel something (crawl) up my hand.

  3. I would prefer you (pay) now.

  4. Her parents made her (clean up) her room.

  5. Don’t let me (forget) to phone Jill.


V. Прочтите и переведите на русский язык весь текст. Задайте 5 вопросов разного типа по содержанию текста.

Banks

If you have extra cash and your only concern is “safety of principle”- that is the safest way to ensure that the money you invest will be there when you want it – then you can simply deposit the money into a saving account with a local bank. However, the rate of return on such accounts is relatively low, so your money will not be working very hard. And when you consider factors such as inflation, your money probably will be worth less over time. Other than safety, the other advantage of a savings account is liquidity – you can withdraw your money from the bank at any time.

Two other safe investment alternatives available through banks are Money Market accounts and Certificates of Deposits. When you put your cash in a money market account, the bank reinvests it in short-term securities other than stocks and bonds (Treasuries, for example) and makes money off your money. In return, the bank pays you a fluctuating rate of interest that is usually higher that the rate paid by savings account.
Вариант 2
I. Перепишите следующие предложения, вставляя вместо пробела необходимую форму оборота be going to…или глагол will; переведите предложения на русский язык.

e.g. He hopes his business ______at least double very soon. He hopes his business will at least double very soon.- Он надеется, что его бизнес скоро, по крайней мере, удвоится.


  1. What’s happening? The train…( not) stop!

  2. The investigator …l have prepared documents for the trial by the end of the week.

  3. It…rain - look at those clouds.

  4. One day everybody…have proper housing.

  5. With a bit of luck, the baby … Alice’s eyes.


П. Перепишите следующие предложения, вставляя вместо пробела местоимения some-any или их производные; переведите предложения на русский язык.

e.g. There are ___other ways of supporting producers. There are some other ways of supporting producers.- Существуют некоторые другие способы поддержки производителей.

  1. Is there… we should bring to the meeting?

  2. …of Laura’s friends were at the party last night.

  3. She refuses to have…to do with her family now.

  4. Can I get you … coffee? I’ve just made …

  5. Does …understand this?


III. Перепишите следующие предложения, вставляя глагол в скобках в нужную видо-временную форму, учитывая « Закон согласования времен»; переведите предложения на русский язык

e.g. The German cosmetics and fragrances company said the exchange rate

losses ( worsen) the financial result.- The German cosmetics and fragrances company said the exchange rate losses had worsened the financial result.-Немецкая парфюмерно-косметическая компания заявила, что убытки, связанные с обменным курсом валюты привели к худшему финансовому результату.

1. I knew she (be determined) to move ahead in business ca­reer.

2. At last he questioned all the applicants and we (be)free.

3. He said that he (study) this phenomenon when a schoolboy.

4. He announced that profits (be) higher than forecast.

5. I asked where the president and his wife (stay).


IV. Перепишите следующие предложения, преобразуя глагол в сложном дополнении в нужную форму; переведите предложения на русский язык.

e.g. They expected business ( accelerate) in the second half of the year. - They expected business to accelerate in the second half of the year.- Они ожидали, что бизнес наберет темпы во втором полугодии.

1. I last saw him (walk ) down the road towards the shops.

2. I heard her ( play) Bach’s A Minor concerto on the radio last night. .

3. I heard you ( break) something-what was it?

4. Her parents made her (iron) her own clothes.

5. His parents let him ( have ) parties.


V. Прочтите и переведите на русский язык весь текст. Задайте 5 вопросов разного типа по содержанию текста.
Bonds
All bonds are loans. The investor loans money to a corporation or government entity for a certain period of time. In return, the investor receives a fixed rate of interest on the loan. The interest is usually paid at specified intervals, such as semi-annually or quarterly. When the bond matures, the investor receives the entire amount invested, or the principal. If the bound is cashed in before it matures, a penalty may be assessed. Once issued, bonds can be traded like any other security.

Treasury Bonds are considered the safest bond investment. They are not insured, but are backed by the full faith and credit of government. In other words, the government guarantees that the investor will receive full principal upon maturity. In addition, the interest earned is not subject to state and local taxes. Government bonds come in several forms and can be purchased from banks, some brokerage houses, or directly through the government.


Контрольная работа 4

(2 курс, 4 семестр)

Для того, чтобы правильно выполнить задание, необхо­димо усвоить следующие разделы курса английского языка:

1. Основные сведения о функциях местоимений one-ones; some-any; this-that; these-those и случаях их употребления в английском языке.

2. Сложные формы Infinitive and Participle.

3. Обороты, равнозначные придаточным предложениям: объектный инфинитивный оборот (Complex Object), субъ­ектный инфинитивный оборот (Complex Subject), незави­симый причастный оборот (The Absolute Participle Con­struction), герундиальный оборот (The Gerund Construction).

4. Условные предложения трех типов.
Вариант 1
I. Перепишите и письменно переведите следующие пред­ложения, принимая во внимание, что инфинитив в функ­ции определения и особенно объектный и субъектный ин­финитивные обороты большей частью соответствуют при­даточным предложениям.

1. The company is reported to have increased their profits.

2. The team is known to be training not far from Moscow..

3. The conference to be held in a few months will consider various ways of establishing the contact among scientists of different countries.

4. The country was thought to win the competition to host next Olympic games.

5. The prices are reported to rise next year.


П. Перепишите и переведите следующие предложения, учитывая различия в переводе зависимого и независимого причастного оборота .

1. Having been translated into many languages, the book be­came known all over the world.

2. The prices changed with oil prices increasing 2%.

3. The lesson having been over, the students left the class.

4. The conference opened yesterday with the heavy investments having been made off-shore.

5. The designers having completed the work, the constructors started delivering special equipment to the site.


III. Перепишите, вставьте one-ones; some-any; that-those; mine-yours etc. по смыслу. Переведите предложения на русский язык.

e.g I don’t like this text but I like _____we discussed yesterday. I don’t like this text but I like the ones we discussed yesterday.- Мне не нравится этот текст, но мне нравятся тексты, которые мы обсуждали вчера.

1. What sort of job would you like to do? -_______where I travel a lot.

2. Barry has put his name on this book, but Liz sais it’s _____.

3. If you haven’t got enough plates, I’ll be happy to bring _____.

4. Is that your car or Anna’s?______. -Anna hasn’t got a car.

5. I don’t want pretty shoes, but solid practical ______.


IV. Переведите следующие условные предложения на английский язык.

1. Если бы я больше знал об этой проблеме, я бы вам, конечно, помог.

2. бы задали этот вопрос министру финансов, если бы он пришел на пресс-конференцию.

3. Я бы рассказал ему о моем образовании, если бы он спросил меня тогда.

4. Если у меня будет время, я переведу эту статью по экономике.

5. Если бы я смог, я бы присоединился к вам в экскурсии в Санкт-Петербург в прошлом году.



V. Прочтите и переведите на русский язык весь текст. Задайте 5 вопросов разного типа по содержанию текста.

Government and economic events

The production, distribution, and consumption of goods and services can strongly influenced by government actions. A government can act to limit production of certain goods. At other times a government can encourage greater production of certain goods. Government taxes on goods entering a country can help protect a nation’s industries. Government tax policies can also affect profits made by business people. This, in turn, can affect many production decisions. In some parts of the world, governments make the major decisions on how goods and services are distributed.

Economics is concerned with anything that influences production, distribution, and consumption. Floods, the weather, politics, and wars can have important economic effects. For example, a cold weather in parts of South America may reduce the coffee crop. The result can be a sharp rise in coffee prices in the United States. In the 1970s, events in the Middle East led to a cutoff of Iranian oil to the United States.

This had serious economic effects for the country.


Вариант 2
I. Перепишите и письменно переведите следующие предложения, принимая во внимание, что инфинитив в функ­ции определения и особенно объектный и субъектный инфинитивные обороты большей частью соответствуют при­даточным предложениям).

1. He is said to be proposing another agreement with this company.

2. The plan to be discussed will greatly affect our methods of producing these products.

3. When are they expected to arrive?

4. The city was considered to win the competition to host EXPO-2012.

5. The construction proved to have taken much more time than planned.


II. Перепишите и письменно переведите следующие предложения, учитывая различия в переводе зависимого и независимого причастного оборота .

1. The Chamber of Commerce giving the information, the English company sent an offer to the German company.

2. Having been written the translation was given to the teacher.

3. With the prices being very high, the company managed to sell the goods at a very good profit.

4. They discussed the terms of delivery, with the company having agreed to reconsider the price.

5. The company accepted the offer, with the prices for similar wares having increased significantly on their market.


Ш. Перепишите, вставьте one-ones; some-any; that-those; mine-yours etc. по смыслу. Переведите предложения на русский язык.

e.g I don’t like this text but I like _____we discussed yesterday. I don’t like this text but I like the ones we discussed yesterday.- Мне не нравится этот текст, но мне нравятся тексты, которые мы обсуждали вчера.

1. I haven’t got a train timetable, but ask Adrian-he may have_______.

2. There aren’t ______matches here, but there may be _______in the kitchen.

3. I need a watch -______with an alarm.

4. “Where are the forks?”- “ Oh, no! We didn’t bring _____.”

5. “Which car shall we take?”- “_____. My garage is not far from here”


IV. Переведите следующие условные предложения на английский язык.

1. Мы бы, обязательно, посетили международную выставку на прошлой неделе, если бы у нас было приглашение.

2. Я бы перешла на эту фирму, если бы знала испанский язык.

3. Они прошли бы этот курс, если бы у них тогда было достаточно денег, чтобы оплатить его.

4. Если я закончу проект пораньше, мы сможем поехать отдохнуть за город.

5. Мы были бы рады увидеть вас завтра на ярмарке.


V. Прочтите и переведите на русский язык весь текст. Задайте 5 вопросов разного типа по содержанию текста.

Distribution of goods and scarcity

The proper distribution or supplying of goods and services to people can be as important as producing those goods and services. Wealth that lies unused has only limited value in most cases. How, when, where, and to whom to distribute goods and services involve important economic decision making. The study of methods of distribution is an important part of economics.

Economics deals with the problem of scarcity. Resources, goods, and services are not limitless. Many choices have to be made. What goods will be produced? Which limited resources will be used to produce them? To whom will goods and services be distributed? Since people do not have limitless supplies of wealth, they must make decisions about what goods and services to obtain and consume and whether they should save or spend.

No wonder the wizard warned that economics is never exactly anything. There are too many things to be considered for economics to be exact. But the study of economics does offer the chance to examine much in your daily life. You are bound to be better off when you have done that.



СОДЕРЖАНИЕ


ПРЕДИСЛОВИЕ ……………………………………………...……..

Контрольная работа 1 (1 курс, 1 семестр)…………………...……...

Вариант 1………………………………………..……………………

Вариант 2…………………………………………..…………………

Контрольная работа 2 (1 курс, 2 семестр)………...……….………

Вариант 1………………………………………………………………

Вариант 2………………………………………………..……………

Контрольная работа 3 (2 курс, 3 семестр)……….………..………..

Вариант 1………………………………………………………………

Вариант 2……………………………………………...………………

Контрольная работа 4 (2 курс, 4 семестр)…………………..……...

Вариант 1………………………………………………………………

Вариант 2…………….…………………………..……………………


3

4

4



5

7

7



9

11

11



12

13

15



17







База данных защищена авторским правом ©infoeto.ru 2022
обратиться к администрации
Как написать курсовую работу | Как написать хороший реферат
    Главная страница